Samfunnsansvarstiltak gir miljøresultater hos DHL

Deutsche Post DHL la nylig ut rapport for gruppens CSR aktiviteter.
-         Gruppens CO2 effektivitet er kraftig forbedret siden 2007
-         Totalt 7 000 tonn førstehjelpsutstyr ble distribuert til katastrofeområder i 2010
-         Partnerskap med Teach for All og SOS Barnebyer utvides

DP DHL, verdens ledende aktør inn transport og logistikk har blitt enda mer CO2 effektiv. Dette ble kunngjort da gruppen tidligere denne uken publiserte sin CSR rapport.

I rapporten kommer det frem at gruppen har forbedret sin CO2 effektivitet med 12% siden 2007. Dette betyr blant annet en reduksjon i utslipp både fra gruppens egne kjøretøyer, og fra underleverandørenes fremkomstmidler.
Med dette resultatet har gruppen tatt et betydelig skritt i retning av målet om en total utslippsreduksjon på 30% i perioden 2007-2020.

1,7 milliarder grønne forsendelser
I fjor kom antallet grønne forsendelser opp i hele 1,7 milliarder globalt. Dette er en økning på nesten
1 milliard sammenlignet med 2009.
Som følge av dette har selskapet utlignet 82 000 tonn CO2 gjennom økonomisk støtte til eksterne klimaprosjekter.

- Vi tilbyr våre kunder å sende sine varer på en mer bærekraftig måte, og kundene kan dermed forbedre sitt eget miljøregnskap. Resultatene taler for seg selv: vi har transportert 1,7 milliarder GOGREEN leveranser for våre kunder i 2010, og trenden peker fortsatt oppover, sier Rainer Wend, Head of Public Policy and Corporate Responsibility i Deutsche Post DHL.

For mer informasjon se:http://www.dp-dhl.com/en/media_relations/press_releases/2011/deutsche_post_dhl_cr_report_2010.html

Vennlig hilsen / Best regards
Gurli Høeg Ulverud

Informasjonsdirektør / Head of Communications
DHL Express
Gneisveien 3
2020 Skedsmokorset

Direct: +47 66 92 86 41
Mobile: +47 40 21 38 11

gurli.ulverud@dhl.com
www.dhl.no

Den totale gruppen har omlag 470 000 ansatte, og omsatte for mer enn 51 milliarder EURO i 2010.

Tags: