Årets julehandel øker kraftig på nettet

Oslo 20.desember. 2013  DIBS, Nordens ledende leverandør av enkle og sikre betalingsløsninger på nettet kunngjør i dag ferske tall fra årets julehandel på internett.

Årets julehandel på nett hadde i november en økning på 11 prosent sammenlignet med samme periode i fjor. Første uken i desember hadde nettbutikkene en økning på 17 prosent, og andre uken i desember ser vi en økning på 12 prosent.

«Vi er glade for å se at e-handelens utvikling fortsetter å slå nye rekorder. Vi ser at nettbutikkene hadde en treg start på julehandelen i november, men at det eksploderte med tidenes netthandelsboom første uken i desember, med en påfølgende roligere andre uke i desember,» sier Henrik Begby Andersen, Daglig leder i DIBS Norge.

Nordmenn har for alvor oppdaget enkelheten med å kjøpe julegaver på nettet. I DIBS årlige rapport Norsk E-handel 2013 oppgir hele 60 prosent at de handler på nettet fordi det er enkelt.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Henrik Begby Andersen, Daglig leder DIBS Norge.

E-post: henrik.andersen@dibs.no. Telefon: +47 98 08 66 66.

Om undersøkelsen:

Undersøkelsen baseres på økning i omsetning hos nettbutikker som er kunder hos Nordens største betalingsleverandør på nettet.

Om DIBS:

DIBS tilbyr Nordens største utvalg av enkle og sikre betalingsløsninger på nettet. Da DIBS startet i 1998 var vi pionerer. Nå er vi børsnoterte og størst i Norden med over 15 000 nettbutikker med en årlig salgsverdi gjennom DIBS på over 100 milliarder kroner. Bare i fjor valgte 2 000 nye nettbutikker vår betalingsløsning. Vi er 100 medarbeidere i Danmark, Sverige og Norge som hver dag jobber for å gjøre det enkelt å ta betalt på nettet. Det tok 15 år å gjennomføre en milliard transaksjoner. Neste milliard kommer til å gå mye raskere. DIBS er listet på First North med Redeye som Certified Adviser.