DIBS lanserer betalingsløsning i Polen

DIBS, Nordens ledende leverandør av betalingsløsninger for e-handel, har knyttet 29 polske banker til sin betalingsløsning. DIBS lanserer dermed et komplett tilbud for betalinger for e-handel i Polen.

- DIBS lanserer nå et komplett tilbud i Polen. Vårt mål er å bidra til å utvikle det polske e-handelsmarkedet med sikre, innovative og funksjonelle betalinger. Vi skal gjøre det enklere for nordiske e-handelsaktører å lansere på det interessante polske markedet, og i tillegg tiltrekke lokale polske kunder, sier Eric Wallin, VD i DIBS.

Det polske e-handelsmarkedet er betydelig og har et stort potensial. Polske forbrukere handler fortsatt sjeldnere og for mindre beløp enn nordiske forbrukere, men utviklingen går raskt fremover. Polske forbrukere foretrekker å betale via nettbank (foretrekkes av 42% av forbrukerne), kontantbetaling ved levering(33%) og med kort (9%).

DIBS er markedsledere i Norden og har gjennom flere år fulgt kunder når de ekspanderer utenfor Norden. I forbindelse med at et antall nordiske kunder har lansert e-handel i Polen i løpet av 2011, har DIBS bygget opp en lokal betalingsstruktur i flere steg. DIBS driver salg og kundeservice i Polen fra kontorer i Stockholm og Danmark.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Eric Wallin, VD DIBS, 0703 29 77 74 eller eric.wallin@dibs.se

DIBS Payment Services er Nordens ledende uavhengige leverandør av funksjonelle, sikre og innovative betalingsløsninger for e-handel. DIBS håndterer daglig over 15 000 transaksjoner og har kontorer i Stockholm, Gøteborg, Oslo og København. DIBS er oppført på First North med Erik Penser aksjeselskap som Certfies Adviser.

Tags: