Stort gjennomslag for den nye tjenesten DIBS Account som tilbys gjennom 30 partnere

Nå lanseres DIBS Account som gjør det enklere å ta betalt på nettet og på mobilen. Med DIBS Account kan nettbutikken ta betalt med kort og faktura gjennom én avtale, ett administrasjonsverktøy og motta en utbetaling. Tjenesten har vakt stor oppsikt og tilbys gjennom over 30 e-handelsplattformer i Norge og Sverige.

DIBS lanserer den nye tjenesten DIBS Account som gjør det enklere for alle som vil komme i gang med e-handel. Det holder med én avtale med DIBS, og nettbutikken trenger ikke lenger å tegne en separat avtale med kortinnløser. Dessuten blir det enklere å stemme av transaksjoner ettersom butikken mottar én samlet utbetaling for både faktura- og kortbetalinger.

- Vi er veldig glade for å lansere DIBS Account. Vi har jobber hardt for å utvikle en løsning som gjør det enkelt å ta betalt på nettet og på mobilen. Vi har allerede fått et flertall av de største e-handelsplattformene som har lansert tjenesten, og vi får daglig henvendelser fra kunder som er interesserte i å komme i gang. Jeg er stolt over innsatsen til alle som har vært innblandet i dette prosjektet, sier Henrik Begby Andersen, Daglig leder, DIBS AS.

Tjenesten har vært testet i et år, blant annet av e-handelsplattformen Starweb, som har gjort tjenesten tilgjengelig for sine 800 kunder.

- Mange av våre kunder synes det har vært vanskelig å komme i gang med betalinger i sin e-handel. Med DIBS Account synes de at det har blitt mye enklere. Kun én avtale, én utbetaling og én administrasjon for alle betalinger. Vi i Starweb kan nå fokusere på å hjelpe kundene med å øke salget. Det skal bli spennende å lansere dette for alle våre kunder. Jeg er sikker på at de kommer til å elske det, sier Johan Lindstedt, VD, Starweb.

DIBS Account lanseres gjennom e-handelsplattformer i Norge og Sverige. Over 30 norske e-handelsplattformer har allerede eller er i gang med å tilby DIBS Account. I løpet av året kommer flere e-handelsplattformer til å tilby tjenesten for å forenkle betalinger for sine kunder.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Henrik Begby Andersen, Daglig leder, DIBS AS.

E-post: henrik.andersen@dibs.no. Telefon: +47 98 08 66 66.

Om DIBS:

DIBS tilbyr Nordens største utvalg av enkle og sikre betalingsløsninger på nettet. Vi startet i 1998 og var da pionerer innen betalinger på nettet – i dag er vi ledende i Norden. Vi var først med å nå en milliard transaksjoner og har i dag over 15 000 nettbutikker med en årlig salgsverdi på over 100 milliarder kroner. Hvert år velger 2 500 nye nettbutikker våre løsninger. Våre 100 medarbeidere i Danmark, Sverige og Norge jobber hver dag for å gjøre det enkelt å ta betalt på nettet. DIBS er listet på Nasdaq OMX First North med Redeye som Certified Adviser.