Digital Mobility styrker toppledelsen med ny COO (Chief Operating Officer)

Digital Mobility styrker toppledelsen med ny COO (Chief Operating Officer) [31.10.00]: Det globale mobile Internetselskape Digital Mobility Limited (www.digimob.com) har utnevnt Johan Sjöquist til rollen som COO. Sjöquist er allerede en WAP-veteran, og slutter seg til Digital Mobility fra sin tidligere rolle som Business Development Manager i Nokia Mobile Phones. Der ledet han produsentens initiativ for utvikling av forretninger for WAP og beslektede mobilteknologier, inkludert Bluetooth i hele Skandinavia. Sjöquists betydelige erfaring omfatter også ansvar for partnerskap med Internett-tjenesteleverandører, integratorer og utviklere. Før Sjöquist begynte i Nokia, arbeidet han for Apple Computer og Eastman Kodak. Sjöquist skal ha ansvar for å bygge opp Digital Mobility i hele Europa med fokus på lanseringen og markedsføringen av WAPhub@ og den forretningsorienterte portalen InHand. Sjöquist vil også lede Digital Mobilitys voksende nettverk av utenlandske lisensholdere, datterselskaper, administrative tjenester og partnerskap med andre utviklere og innholdsleverandører. "Det er ingen tvil om at WAP-området er enormt spennende for øyeblikket", var Sjöquists kommentar ved utnevnelsen. "Det er de raske, initiativrike aktørene med visjoner, teknologi, erfaring og investeringsmuligheter som vil bli de klare vinnerne, og det er disse kvalitetene som for meg gjorde Digital Mobility til et selskap det er verdt å holde øye med. "Fra min tid i Nokia vet jeg akkurat hvor alvorlig hele mobilbransjen tar WAP", fortsatte Sjöquist, "og nå er det fantastisk å få muligheten til å bringe dette perspektivet til et selskap med et godt tilbud basert på den vinnende kombinasjonen av fabelaktig innhold og nettverksnøytralitet." Digital Mobility, som er utviklet for å tilby et sikkert, skalerbart miljø for utføring av WAP-forretninger og informasjons- og underholdingstjenester, tilbyr WAPhub@ til operatører, tjenesteleverandører og innholdseiere som ønsker å bygge opp og levere sine egne skreddersydde WAP-tjenester. Dessuten tilbyr Digital Mobility produkter og løsninger for operatører, telefonfabrikanter og andre partnere innenfor det mobile området som f. eks. gateways, browsers og komplette mobile plattformer. Digital Mobility har også InHand-tjensten som setter sammen nyheter, aksjepriser/handel og reiseinformasjonstjenester fra ledende informasjonskilder, til en brukervennlig og nettverksnøytral WAP-portal. Hvis du ønsker mer informasjon, kan du kontakte: Johan Sjöquist Krister Jörlén Digital Mobility Limited Digital Mobility Inhand AB Tel: +46 708 920 580 Tel: +46 8 622 27 72 johan@digimob.com krister@digimob.com Notes to Editors: 1. Digital Mobility Limited is a provider of high quality turnkey mobile Internet solutions for mobile end-users and business-to-business customers. 2. Digital Mobility offers a complete range of secure mobile Internet services including content adaptation, application hosting and customer relationship management. 3. InHand (www.inhand.net) is Digital Mobility's mobile portal of personalised business, travel, information, financial and m-commerce services. InHand is available to WAP phone users in Sweden, Israel UK and Guernsey, with further service launches worldwide. 4. Digital Mobility hosts and delivers mobile Internet services and applications via the WAPHub , its secure server that supports content hosting, user authentication and session management. 5. Hewlett-Packard distributes Digital Mobility's end-to-end secure m- commerce solution for banking and other financial services customers. Digital Mobility is also a member of Hewlett-Packard's E-Bazaar, a global marketplace bringing together providers and customers of mobile commerce products and services. 6. Psion has recently licensed Digital Mobility's WAP browser stack for use in the company's Revo Plus PDA (personal digital assistant). 7. Digital Mobility Limited was established in 1998 with investment from Swedish Venture Capital fund Ledstiernan. The company operates from headquarters in London with additional offices in Sweden and Holland. 8. Digital Mobility is a member of the Wireless Application Protocol (WAP) Forum (www.wapforum.org). It is also a member of European standards body ETSI (www.etsi.fr). ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.bit.se Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/31/20001031BIT01240/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/31/20001031BIT01240/bit0002.pdf