Aksjesparing for alle

DNB Markets og VPS lanserer nå månedlig sparing i enkeltaksjer. Aldri før har det vært enklere å bygge opp sin egen private portefølje av børsnoterte aksjer.

- Aksjesparingen blant nordmenn er lav, og vi tror dette produktet vil være en fin inngang for privatpersoner som er interessert i å spare i aksjemarkedet. Produktet er et lavterskeltilbud, og vi håper at det vil være med på å bryte ned noen av barrierene som finnes med å spare i enkeltaksjer, sier aksjesjef i DNB Markets, Alexander Opstad.

Spareavtalen lar deg kjøpe aksjer i inntil fem norske børsnoterte selskaperDu kan spare for minimum 1.000 kroner og maksimum 10.000 kroner i måneden per spareavtale. Beløpet trekkes automatisk fra kontoen din, og du kan når som helst endre eller avslutte avtalen. De månedlige omkostningene (inkludert kurtasje) er 20 kr per spareavtale, og produktet kan kjøpes enkelt i nettbanken.

Produktet gjør det lettere å investere i enkeltaksjer på samme måte som kunder er vant med sparing i andre finansielle produkter, sier Opstad.

- VPS ønsker med produktet «Aksjesparing» å bidra til at det skal være enkelt og effektivt å spare langsiktig i enkeltaksjer. Det har vært viktig å ha med DNB i utviklingen av denne nye tjenesten som nå tilbys markedet, sier kundeansvarlig i VPS, Kari Ann Egeland

Kari Ann Egeland
Kundeansvarlig marked VPS