App for bilførere i krise

Bilførere kan nå via en ny app enkelt og raskt få svar på spørsmål og hjelp til å løse problemstillinger som oppstår mens de er på veien i Norge, Sverige eller Danmark.

Det er DNB Finans/Autolease som står bak den nye interskandinaviske appen. Autolease-appen skiller seg ut ved at den fungerer i hele Skandinavia. For eksempel kan du finne nærmeste bensinstasjon eller telefonnummer til nærmeste veihjelp også etter at du har kjørt over grensen til Sverige eller Danmark. Autolease-appen er også den eneste av sitt slag som gir mulighet til å bestille og kalkulere biler online.

-Hensikten med appen  er å tilby selvbetjening. Vi har til nå hatt mye kontakt med bedriftskundene våre og bedriftenes bilansvarlige. Med denne appen kommer vi tettere på brukerne av bilene ved at de med en gang kan få svar på spørsmål eller hjelp til å løse problemer som kan dukke opp mens de er ute på veien, opplyser direktør for Autolease Skandinavia, Kenneth K. Sloth.

Appen kommer til nytte i følgende situasjoner:

• Når du har behov for å finne nærmeste bensinstasjon eller dekkleverandør:
    Dekkleverandører og bensinstasjoner finner du enkelt ved hjelp av noen tastetrykk, og med GPS-brikke i telefonen, finner du raskt de nærmeste leverandørene.
  • Når du ved skade eller ulykke får behov for å skifte bilglass eller tilkalle veihjelp:
    Adresser og  telefonnumre til glass- og veihjelp finner du lett via appen , og din bils geografiske posisjon (med GPS-brikke) vil fremkomme slik at eventuell redningshjelp enkelt finner frem til deg (uansett om det skulle være mørkt, snøvær eller tåke)
  • Når du trenger ny bil eller nytt bilutstyr eller tilbehør:
    Via appen får du nyheter og gode tilbud på biler og tilbehør samt prissammenligning.

Tilgjengelig
Appen passer både til smarttelefoner, nettbrett og iPad og kan lastes ned gratis via Apples App-store, Android Market, Nokia Ovi Store eller direkte på www.autolease.no/dk/se.
Normal datatrafikk vil påløpe i henhold til brukers telefonabonnement.

Mer kommer
Autolease har store planer for appen. De vil utvikle den videre og legge til enda flere selvbetjeningskonsepter.

Direktør for Autolease Skandinavia, Kenneth K. Sloth, tlf. 90823171
Kommunikasjonsrådgiver i DNB, Marit E. Giske, tlf. 90929940

Denne meldingen er sendt til deg fra DNB. Hvis du vil strykes fra våre lister, vennligst send en e-post til kommunikasjon@dnb.no

Besøk oss på dnb.no