Bankkunst mot ebola

DNB har solgt kunst til ansatte for 844.000 kroner. Pengene går til Leger uten grenser og kampen mot ebola.

En stor del av DNBs kunstsamling, som representerer hele bankens historie gjennom snart 200 år, ble nylig lagt ut for salg til bankens ansatte. Bakgrunnen var at banken etter flyttingen til Bjørvika, hadde et stort overskuddslager av plakater, malerier og andre kunstgjenstander. Gjennom salget og auksjonen kom det inn til sammen 844.000 kroner. DNB har valgt å gi hele summen videre til kampen mot Ebola.

Leger uten grenser takker for bidraget som de fikk overrakt i bankens lokaler i Bjørvika nylig (bildet): F.v. økonomisjef Hans Johan Strømnes, generalsekretær Anne Cecilie Kaltenborn og næringslivsansvarlig Jessica Lyche. (Foto: Stig B. Fiksdal)

- Det gleder meg at så mange av våre kolleger valgte å kjøpe så mye av bankens fine kunstsamling og at vi derfor kunne overrekke Leger uten grenser 844.000 kroner til deres videre innsats i kampen mot ebola, sier Dag Arne Kristensen, leder for Samfunnsansvar og kultur i DNB.

Tre litografier av Jarle Rosseland (bildet) var blant bildene som ble solgt til inntekt for Leger uten grensers kamp mot ebola. (Foto: Ole Gilbo)

Dag Arne Kristensen, leder for Samfunnsansvar og kultur i DNB, tlf. 901 40 706

Tags: