DNB åpner i Rio

DNB styrker sin betjening av bankens kunder i Brasil, med hovedfokus på offshore og energisektoren. Banken har åpnet kontor i Rio, og har allerede inngått flere kontrakter fra det nye kontoret.

DNB er en av de største bankene innenfor energisektoren og fortsetter satsingen mot denne næringen. I fjor åpnet banken kontor i Aberdeen, og har også energi-team i Houston, Singapore, Sverige, London samt Oslo, Stavanger og  Bergen.

- Vi har vært til stede i Rio siden 1968, men nå er tiden inne til å etablere et mer synlig DNB-kontor. Vi ønsker å rådgi våre norske og internasjonale kunder til å oppnå suksess og lønnsomhet i Brasil. Denne regionen er et viktig vekstområde for mange av våre kunder, og det er naturlig for oss å følge med dem når de etablerer seg her, sier Kristin H. Holth, leder for DNB i Amerika.

Hovedsatsingene ved Rio-kontoret vil være innenfor offshore og energi, og kontoret vil ledes av Arne Chr. Haukeland.

- Å ha en norsk bank med lokal dybdekunnskap og et lokalt DNB-team er en stor fordel for norske kunder som skal vokse i Brasil. Vi ser også at vi tiltrekker oss både lokale og internasjonale kunder på grunn av vår brede offshore- og energikompetanse, sier Haukeland.

Kontoret har inngått flere større kontrakter om finansiell rådgiving, både med Brasilianske og internasjonale selskaper det siste halvåret.

Pressekontakt:
Informasjonsdirektør: Thomas Midteide: 96232017