DNB ASA – Status for tilbakekjøpsprogram etter uke 25

I løpet av uke 25 2018 kjøpte DNB ASA 553 000 egne aksjer til en snittkurs på 156,83 kroner per aksje. Etter dette eier DNB ASA totalt 3 100 000 egne aksjer, i tillegg til de av DNB ASAs egne aksjer som vil bli slettet etter gjennomføringen av den vedtatte kapitalnedsettelsen knyttet til tilbakekjøpene utført før den ordinære generalforsamlingen i 2018.

Tilbakekjøpet av aksjer relaterer seg til det tilbakekjøpsprogrammet som ble offentliggjort av DNB ASA 6. juni 2018. Tilbakekjøpsprogrammet omfatter opp til ca. 24,1 millioner aksjer, hvorav opp til ca. 15,9 millioner aksjer kan bli kjøpt tilbake i det åpne markedet. De resterende aksjene vil bli innløst fra staten på proporsjonal basis, under forutsetning av at godkjennelse gis fra DNB ASAs ordinære generalforsamling i 2019, slik at statens eierandel på 34,00 % forblir uendret etter gjennomføringen av tilbakekjøpsprogrammet.

For ytterligere informasjon om tilbakekjøpsprogrammet for egne aksjer, viser DNB ASA til børsmelding av 6. juni 2018 (tilgjengelig på www.newsweb.no).

For ytterlig informasjon, vennligst kontakt:
Rune Helland, leder for Investor Relations, tlf. 23 26 84 00 / 977 13 250

Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven § 5-12.