DNB Eiendom vokser på oppkjøp i Oslo nord

Med oppkjøpet av tre Aktiv-kontorer på Furuset, Lindeberg og Hellerud får vi på plass et godt tilbud til kundene også i Oslo nord, sier salgsdirektør Kent Victor Syverstad i DNB Eiendom.

Vi har vært landets og hovedstandens største eiendomsmegler lenge, men i Groruddalen og på Holmlia har vi ikke hatt god nok dekning.
-
Med 130 000 innbyggere er Groruddalen et like stort marked som Stavanger og Sola til sammen. DNB Eiendom dobler nå tilstedeværelsen sin i dette området, sier Syverstad.

Aktiv-kontorene på Furuset, Lindeberg og Hellerud har vært godt drevet av dyktige og erfarne eiendomsmeglere.
- Vi er stolte og glade over å få så flinke folk på laget, og vi ser fram til å vokse videre sammen med dem i et område av Oslo med sterk vekst, sier han.

Leder for Aktiv Eiendom i Oslo Nord, Andrè Øren, sier de det skal bli spennende å bli en del av et stort finanskonsern.
-Vi har i en årrekke vært blant de ledende på salg av andelsleiligheter og fast eiendom i Groruddalen, og vi gleder oss veldig til å bli en del av DNB Eiendom. De har hatt en sterk vekst de siste årene, både i markedsandeler og resultatmessig, og for oss blir det verdifullt å bli en del av et stort finanskonsern, Andre Øren.

Med oppkjøpet går DNB Eiendom fra 25 til 28 kontorer i Oslo, og fra en markedsandel på cirka 17 til rundt 19 prosent.
-Målet er å ha en markedsandel i Oslo på rundt 20 prosent i innen 2014, sier Syverstad.

Virksomhetsoverdragelsen forutsetter godkjenning av Konkurransetilsynet.

Salgsdirektør i DNB Eiendom, Kent Victor Syverstad på telefon 909 69 604
Informasjonssjef i DNB, Aud-Helen Rasmussen på telefon 911 36 371