DNB inngår ny IT-avtale

DNB kunngjør i dag at konsernet har valgt Evry som leverandør av driftstjenester for kjernesystemer på stormaskin. - Nå er nok en brikke på plass i det store fornyingsarbeidet vi er i gang med på IT-siden, sier konserndirektør Liv Fiksdahl.

Tidligere i høst meldte DNB at hoveddelen av driftsavtalen for konsernets IT-systemer er tildelt HCL Technologies. Når nå avtalen for stormaskin også er konkludert, er prosessen med å inngå nye IT-driftsavtaler i havn.

- Målet med denne prosessen har vært å få på plass avtaler som sikrer stabil og effektiv drift, slik at kundene våre hver dag skal få en god opplevelse når de bruker banken. Kvalitet i leveransene betyr svært mye for oss, og vi er derfor tilfreds med avtalen vi har fått med Evry på stormaskin. Avtalen har samtidig sterke insentiver for å sikre kvalitet i leveransene til DNB, sier Fiksdahl.

- De nye driftsavtalene er en del av et større arbeid i DNB for å rydde opp i IT-infrastruktur og –systemer, og strømlinjeforme prosesser i større grad. Det legges ned mye arbeid i konsernets IT-organisasjon for å rigge banken for fremtiden, både gjennom god stabilitet på tjenestene og høy innovasjonstakt. Allerede ser vi resultater av arbeidet, og vi har nå bedre driftskvalitet enn på lenge, avslutter Fiksdahl.

For mer informasjon:
Even Westerveld, informasjonsdirektør i DNB: 400 16 744