DNB kutter boliglånsrenta

DNB kutter boliglånsrenta med inntil 0,40 prosentpoeng. Beste rente for DNBs kunder blir heretter 2,9 prosent.

- Vi har lovet at DNB skal være konkurransedyktige, også på pris. Hos oss skal kundene både få markedets beste tilgjengelighet og samtidig gode priser på lån. Alle kunder med ordinære boliglån i DNB får nå lavere rente, sier konserndirektør for personmarkedet, Trond Bentestuen.

Nye priser fra neste uke
DNBs beste boliglånsrente blir 2,9 prosent etter renteendringen, som vil gjelde for unge under 34 år og kunder i DNBs SAGA-program. For alle andre kunder blir rentenedgangen på inntil 0,25 prosentpoeng. De nye prisene gjelder allerede fra midten av uke 2 for nye lån, og trer i kraft om to måneder for DNBs eksisterende kunder. (Alle priser er nominelle).

-
Det er knallhard konkurranse om hver eneste boliglånskunde. Vi har hatt god vekst på boliglån i 2014, og tror det både skyldes både konkurransedyktige priser og at vi er Norges mest tilgjengelige bank, sier Bentestuen. - DNB er til stede over 2000 steder over hele landet, har døgnåpen service og lørdagsåpent i mange byer. Det er ingen som slår oss på tilgjengelighet, sier han.

DNB varslet sist rentekutt den 30. september 2014, en renteendring som fikk effekt for eksisterende kunder for kun tre uker siden.

Innskuddsrenter justeres samtidig
DNB endrer også prisene på bankinnskudd, med i snitt 0,35 prosentpoeng.
- Som de aller fleste andre banker reduserer vi innskuddsrenter og utlånsrenter samtidig. Det har å gjøre med at det generelle rentenivået i pengemarkedet er lavere, sier Bentestuen.

Konserndirektør Personmarked, Trond Bentestuen: 95028448
Konserndirektør Kommunikasjon, Thomas Midteide: 96232017