DNB kutter boliglånsrentene

DNB kutter veiledende listepris på boliglån til 2,65 prosent for unge under 34 år og SAGA-kunder, og 2,90 prosent for ordinære lån over 2 millioner.

- Vi kutter rentene på boliglån til nye og eksisterende kunder, og rentene er nå på historisk lave nivåer. Det kommer alle med lån til gode, samtidig som det fører til at kunder med innskudd i banken får noe mindre igjen for disse pengene, sier konserndirektør for personmarkedet, Trond Bentestuen.

DNBs veiledende listepris blir 2,65 prosent etter renteendringen, som vil gjelde for unge under 34 år og DNBs SAGA-kunder, og 2,90 prosent for ordinære boliglån over 2 millioner. De nye prisene gjelder umiddelbart for nye lån. For eksisterende kunder trer renteendringen i kraft 23. august.

- Vi opplever at kundene er flinke til å orientere seg i markedet og at det er tøff konkurranse om kundene. Vi ser at mange kunde velger DNB og vi har en vekst som er høyere enn vi hadde forventet, det er vi veldig glade for. Det betyr at kundene opplever oss som konkurransedyktige på pris, samtidig som de setter pris på hele totaltilbudet fra DNB, sier Bentestuen.

- Vi skal være Norges beste bank totalt sett, og med den siste nye tjenesten vår, Vipps, viser vi at vi mener alvor med denne ambisjonen. Vipps, som er en app for enkel og sikkert vennebetaling, har allerede etter to uker blitt en hit med nær 200 000 nedlastinger, fortsetter han.

Innskuddsrenter justeres samtidig
DNB endrer også prisene på bankinnskudd, med i snitt 0,39 prosentpoeng.
- Som de aller fleste andre banker reduserer vi innskuddsrenter og utlånsrenter samtidig. Det har å gjøre med at det generelle rentenivået i pengemarkedet er lavere, sier Bentestuen.

Even Westerveld, informasjonsdirektør i DNB, mobil +47 400 16 744