DNB kutter boliglånsrentene

DNB kutter rentene på boliglån med inntil 0,40 prosentpoeng.

- Som følge av utviklingen i rentemarkedet og konkurransesituasjonen, har DNB besluttet å kutte rentene på boliglån til nye og eksisterende kunder. Rentenivået er nå historisk lavt, sier konserndirektør for personmarkedet, Trond Bentestuen.

DNBs veiledende listepris blir 2,40 prosent etter renteendringen, som vil gjelde for unge under 34 år og DNBs SAGA-kunder, og 2,65 prosent for ordinære boliglån over 2 millioner. De nye prisene gjelder umiddelbart for nye lån. For eksisterende kunder trer renteendringen i kraft 1. desember.

Det er god konkurranse i bankmarkedet for tiden, og DNB har lovet at vi skal være konkurransedyktige. Samtidig skal vi levere en total kundeopplevelse som gjør hverdagen enklere for kundene. At vi nærmer oss 600 000 kunder som har tatt i bruk vår nyeste tjeneste Vipps på bare noen få måneder, er et godt bevis på at vi er på rett vei, sier Bentestuen.

Som vanlig settes også rentene på bankinnskudd ned samtidig med lånerentene, som følge av at det generelle rentenivået i pengemarkedet er lavere.

Even Westerveld, informasjonsdirektør i DNB, mobil +47 400 16 744