DNB kutter boliglånsrentene

DNB kutter rentene på boliglån med inntil 0,15 prosentpoeng.

- Som følge av utviklingen i rentemarkedet og konkurransesituasjonen, har DNB besluttet å kutte rentene på boliglån med inntil 0,15 prosentpoeng. Rentene på fast og flytende boliglån er nå rekordlave sier konserndirektør for personmarkedet, Trond Bentestuen.

DNBs beste rentetilbud blir på 1,90 prosentpoeng, som vil gjelde for unge som skal etablere seg for første gang (BLU Start).

- Norsk økonomi er i endring, og vi er inne i et lavrentescenario. Samtidig har bankenes kostnad ved å hente penger i det internasjonale markedet økt den siste tiden. Vi må derfor balansere ulike hensyn når vi vurderer rentene, sier Bentestuen.

De nye prisene vil være gjeldende fra 29. mars for nye lån. For eksisterende kunder trer renteendringen i kraft 30. mai. Fra tidligere vet vi at mange kunder ringer oss rett etter et rentekutt for å vite når det får effekt for dem. Det trenger de ikke. Alle kunder som får rentekutt får melding i nettbanken eller brev i posten med den nye rentesatsen.

English summary:
DNB is reducing its indicative interest rate on home mortgages to customers up to 0,15 per cent.
DNB`s best interest rate will be1,90 per cent, and applicable for first time buyers. The new prices will be effective from 29 March for new loans and from 30 May for existing loans.

Even Westerveld, informasjonsdirektør, mobil +47 400 16 744
Vidar Korsberg Dalsbø, kommunikasjonsrådgiver, mobil +47  993 80 389