DNB NORS HOVEDKONTOR PÅ AKER BRYGGE SELGES TIL NORWEGIAN PROPERTY ASA

DnB NORs hovedkontor på Aker Brygge selges til Norwegian Property ASA DnB NOR selger i dag sitt hovedkontor på Aker Brygge til eiendomsselskapet Norwegian Property. Salgssummen er på 1 740 millioner kroner. Fullstendig melding på www.newsweb.no DnB NOR selger i dag sitt hovedkontor på Aker Brygge til eiendomsselskapet Norwegian Property. Salgssummen er på 1 740 millioner kroner. Salget omfatter DnB NORs vel 31 700 kvadratmeter næringsarealer på Aker Brygge. I beløpet inngår både kontor- og butikkdelen. Dette gir kjøper en yield på 4,45 prosent det første året med de eksisterende leiekontrakter. Både norske og internasjonale aktører har deltatt i budrunden. Etter gjennomføringen av dette salget, vil DnB NOR nå konsentrere seg om salget av konsernets gjenværende bygninger i Norge. Bygninger som planlegges solgt til høsten, er: Oslo: Lørenfaret 1B, Lørenfaret 1A, Lørenfaret 3, Kirkegaten 18, Øvre Slottsgate 3, Tollbugt. 30, Kong Kvart. Bergen: Lars Hillesgt. 30 AS og Torgalmenningen 2. Landet forøvrig: Gotaasalleen 7, Jessheim, Hesselberggt. 4, Skien, Nygaardsgt. 55, Fredrikstad, Torggt. 6, Sarpsborg, Møllegt. 9, Tønsberg, Bragernes Torg 11, Drammen, Kongensgt. 15, Ålesund, Peder Thomassonsgt. 12, Arendal, Dronningensgt. 19, Moss, Torvet 5, Larvik, Sjøgt. 5, Harstad, Kirkeveien 1, Ski og Moloveien 16, Bodø. Kontaktpersoner i DnB NOR: Investeringsdirektør Bjørn Berg, +47 90563253 Informasjonssjef Tore Dyrdahl, +47 90752788 http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=155985