DNB ny alpinsponsor

Aksel Lund Svindal, Lotte Smiseth Sejersted og de andre alpinstjernene skal kjøre med DNBs ferske logo på brystet. Banken utvider sin brede satsing på vinteridrett, og blir ny sponsor for Norges Skiforbund Alpint.

Avtalen mellom DNB og Norges Skiforbund Alpint skal bidra til utvikling av unge alpintalenter og bidra til å utvikle Norges beste alpinister på kvinne og herresiden.

- For oss er det viktig både å bidra til å løfte frem våre internasjonale stjerner til nye seire, men også være med på breddeprosjekter innen alpint. Det er mange kommende stjerner på vei, og vi ønsker å være en støttespiller i en spektakulær idrett med enorme krav til utøverne, sier konserndirektør Trond Bentestuen i DNB.

Avtalen gjelder de neste to sesongene, med opsjon på å forlenge avtalen i ytterligere fire år.

- DNB er som Norges største bank en av de viktigste samarbeidspartnerne i idretts- Norge. For oss er det kjempebra å ha DNB med på laget. Det gir en tyngde og trygghetsfølelse, sier Aksel Lund Svindal.

Vinteridrett er en av satsingsområdene i DNBs sponsorvirksomhet. DNB er en av Norges største idrettssponsorer, og er allerede godt representert i vinteridrett gjennom skiskyting og snowboard.

- Alpinsponsoratet passer godt inn i vår sponsorstrategi for vinteridrett, og dette er en god avtale både for oss og Norges Skiforbund. Alpinstjernene våre er en god match med DNB, og er gode forbilder for små og store alpinister over hele landet, sier Bentestuen.

Pressekontakter:
Trond Bentestuen, DNB: 95 02 84 48