DNB Scandinavian Property Fund selger Radisson Blu Scandinavia Hotel, Gothenburg

DNB Scandinavian Property Fund selger Radisson Blu Scandinavia Hotel i Gøteborg. Kjøper er det svenske børsnoterte selskapet Fastighets AB Balder. Netto kjøpesum utgjør ca SEK 700 millioner, overtagelse vil finne sted 15. desember.

Radisson Blu Scandinavia Hotel er et godt kjent og sentralt beliggende hotell på Drottningstorget i Gøteborg. Hotellet ble oppført i midten av 80-tallet etter tegninger utarbeidet av arkitektbyrået Lund & Valentin med Sheraton Hotels som operatør. Derav er hotellet på folkemunne kjent som «Sheraton» og er en velkjent bygning i Gøteborg. Hotellet består av 349 rom fordelt på standardrom, business class-rom og 35 suiter. Standardrommene er hele 32 kvm store som gir en romslig og bekvem følelse.

DNB Næringseiendom forvalter DNB Scandinavian Property Funds eiendomsportefølje i Norge og Sverige.
- Som forvalter av DNB Scandinavian Property Fund er det viktig å aktivt utvikle porteføljen både ved kjøp og salg av eiendom. Vår hovedmålsetting er å skape verdier for fondets kunder gjennom aktiv forvaltning av eiendomsporteføljen.  Radisson Blu Scandinavia Hotel ble kjøpt på vegne av fondet for to år siden og er den første eiendommen som selges fra fondet. For fondseierne gir denne investeringen en totalavkastning på godt over 15% over eierperioden,  sier Gro K. Boge, administrerende direktør i DNB Næringseiendom.

Kontaktperson hos selger:Adm. dir. i DNB Næringseiendom, Gro K. Boge tlf +47 918 95 551

Kontaktperson hos kjøper: Finanssjef i fastighet AB Balder, Marcus Hansson tlf +46 31 10 95 94