DNB selger midtbygget i Bjørvika

DNB Livsforsikring selger midtbygget av DNBs hovedkontor i Bjørvika til Trond Mohn via investeringsselskap Meteva AS. Brutto eiendomsverdi er 3,9 mrd. kr.

Transaksjonen er kommet i stand etter at eiendommen ble lagt ut i markedet i oktober av DNB Næringsmegling. Arctic Securities har bistått kjøper i tilretteleggingen av transaksjonen. DNB Livsforsikring har eid eiendommen siden den ble ferdigstilt av utbygger, OSU, i 2012.  DNB benytter i dag dette bygget og de to andre naboeiendommer i Barcode som sitt hovedkontor, og DNB vil fortsette å leie bygget.

- Vi er glade for å ha fått inn en solid og langsiktig eier og ser frem til et langt og godt leieforhold med byggets nye eier. Våre pensjonskunder som har eiet bygget siden 2012 har hatt en fin avkastning i perioden frem til salg, sier konserndirektør Tom Ratkhe i DNB.

- Vi er langsiktige eiere, og mener at en slik investering sikrer en god avkastning i årene fremover, sier Trond Mohn.

Kontaktpersoner:

Selger:
Vidar Korsberg Dalsbø
Kommunikasjonsrådgiver DNB
+47 99380389

Kjøper:
Mads H. Syversen

Arctic Securities, CEO

+47 48403101

Bilder av bygget: https://www.flickr.com/photos/dnb_nor/albums/72157633313567153