DNB setter ned renten for boliglån

DNB har i dag besluttet å sette ned renten på boliglån med inntil 0,50 prosentpoeng. Dette er andre gang på under to uker at banken setter ned boliglånsrenten.

- På grunn av den ekstraordinære situasjonen endrer markedet seg svært raskt, det gjør at prisen på penger for bankene er uforutsigbar. Derfor er det svært krevende å sette langsiktige priser på boliglån akkurat nå, sier leder for personmarkedet i DNB, Ingjerd Blekeli Spiten.

- Som Norges største bank skal DNB bidra til å holde hjulene i gang i en usikker tid. Boliglån har som regel en horisont på 20 til 30 år, og DNB skal være en trygg og forutsigbar partner for våre kunder, både gjennom denne krisen og i mange år fremover. Vi skal fortsette å være til stede for kunder over hele landet og bidra til å finne løsninger for dem som er i en vanskelig situasjon, sier hun.

- Nå er det enormt mange nordmenn som søker avdragsfrihet, og vi ønsker å hjelpe dem så raskt vi kan. Derfor ber vi om at kunder som har rentespørsmål, venter med å kontakte oss til de har fått tilsendt informasjon om hvordan deres lån påvirkes av denne renteendringen, sier Spiten.

Renteendringen for eksisterende boliglån trer i kraft fra 2. mai. Våre nye priser vil gjelde nye boliglån fra 24. mars. Alle kunder som får renteendring, vil få informasjon i nettbanken eller motta brev i posten om hvordan dette påvirker deres lån i løpet av neste uke.

For ytterlig informasjon, vennligst kontakt:

Even Westerveld, informasjonsdirektør, tlf. 400 16 744
Rune Helland, leder for Investor Relations, tlf. 977 13 250

Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven § 5-12.