DNBNOR - DNB NOR: RESULTAT ANDRE KVARTAL 2004

DnB NOR: Driftsresultatet økte med 50 prosent http://www.newsweb.no/index.asp?melding_ID=96071 til 2,4 milliarder i andre kvartal Andre kvartal 2004 · Driftsresultatet før skatt for andre kvartal økte med vel 50 prosent til 2 390 millioner kroner (1 586 millioner i andre kvartal i fjor) · Overskudd: 1 745 millioner (1 360) · Ekskl. goodwillavskrivninger ble: · Resultat per aksje 1,43 kroner (1,16) · Egenkapitalavkastning 16,8 prosent (14,7) Vedlegg på www.newsweb.no Andre kvartal 2004 · Driftsresultatet før skatt for andre kvartal økte med vel 50 prosent til 2 390 millioner kroner (1 586 millioner i andre kvartal i fjor) · Overskudd: 1 745 millioner (1 360) · Ekskl. goodwillavskrivninger ble: · Resultat per aksje 1,43 kroner (1,16) · Egenkapitalavkastning 16,8 prosent (14,7) · Kostnads-/inntektsforhold 53,1 prosent (54,7) · Kjernekapitaldekning 7,2 prosent Tallene for andre kvartal 2003 er justert for salget av Elcon. Første halvår 2004 · Driftsresultat før skatt: 4 468 millioner kroner (3 045) · Overskudd: 3 262 millioner kroner (2 424) · Ekskl. goodwillavskrivninger ble: · Resultat per aksje 2,71 kroner (2,10) · Egenkapitalavkastning 16,2 prosent (13,4) · Kostnads-/inntektsforhold 55,6 prosent (57,5) Konsernsjefens kommentar - DnB NOR er et konsern i solid fremgang. Resultatene utvikler seg i den retning vi ønsker, og vi befester vår markedsposisjon. Vi prioriterer kundene, selv i en periode preget av omfattende aktivitet for å fusjonere de to organisasjonene, sier konsernsjef Svein Aaser. - Den positive utviklingen fra første kvartal ble forsterket i andre kvartal. Vi har opprettholdt god inntjening i et marked preget av sterk konkurranse og lav rente. - Det er tilfredsstillende å vise kostnadsbesparelser i takt med hva vi har lovet investorene i forbindelse med fusjonen. I den forbindelse vil jeg gi honnør til alle våre ansatte, som viser lagånd og stor vilje til innsats, sier Svein Aaser. Kvartalsrapporten inkludert tabeller kan lastes ned fra www.dnbnor.com Pressemelding, kvartalsrapport, presentasjon og Supplementary Information for Investors and Analysts er vedlagt på www.newsweb.no