DNBNOR - NY AA-RATING TIL DNB NOR

Det kanadiske ratingselskapet Dominion Bond Rating Service (DBRS) har tildelt DnB NOR Bank ASA en langsiktig rating på AA. Ratingen er ny og løper fra september 2006. Ratingen vurderes som stabil fremover. Fullstendig melding på newsweb.no Det kanadiske ratingselskapet Dominion Bond Rating Service (DBRS) har tildelt DnB NOR Bank ASA en langsiktig rating på AA. Ratingen er ny og løper fra september 2006. Ratingen vurderes som stabil fremover. - Ifølge DBRS er relekterer ratingen DnB NOR Banks ledende posisjon i det norske markedet. Man har videre lagt vekt på en godt gjennomført fusjon mellom DnB og Gjensidige NOR, kostnadseffektiv drift samt førsteklasses risikostyring. Gjennom denne ratingen føler jeg at konsernet har fått uttelling for mange års godt og målrettet arbeid som også inkluderer en selektiv og vel gjennomtenkt internasjonal ekspansjon, sier konsernsjef Svein Aaser i en kommentar. DBRS er det andre ratingselskapet som gir DnB NOR en AA-rating. Denne ratingen er forbeholdt førsteklasses institusjoner og gir adgang til flere kapitalmarkeder og lavere fundingkostnader.