DNBNOR - TILBAKEKJØP AV AKSJER

DnB NOR ASA kjøpte 29. juni 2006 500 000 egne aksjer over børs til en gjennomsnittlig pris på 75,50 kroner per aksje for å optimalisere størrelsen av konsernets egenkapital. Etter tilbakekjøpet eier DnB NOR ASA totalt 2 135 000 egne aksjer. Kjøpet gjøres i henhold til vedtak i ordinær generalforsamling i DnB NOR ASA den 25. april 2006 om fornyet fullmakt til styret om tilbakekjøp av aksjer. Fullstendig melding på www.newsweb.no DnB NOR ASA kjøpte 29. juni 2006 500 000 egne aksjer over børs til en gjennomsnittlig pris på 75,50 kroner per aksje for å optimalisere størrelsen av konsernets egenkapital. Etter tilbakekjøpet eier DnB NOR ASA totalt 2 135 000 egne aksjer. Kjøpet gjøres i henhold til vedtak i ordinær generalforsamling i DnB NOR ASA den 25. april 2006 om fornyet fullmakt til styret om tilbakekjøp av aksjer. Ervervede aksjer skal innløses i henhold til reglene om kapitalnedsettelse. Det er inngått en avtale med Nærings- og handelsdepartementet, som er DnB NOR ASAs største eier, som innebærer at det ved innløsning av de ervervede aksjer foretas en forholdsmessig innløsning av aksjer tilhørende staten slik at statens eierandel holdes konstant. http://www.newsweb.no/index.asp?melding_ID=131387