DNBs avtale med Evry signert

DNB og Evry har i dag signert endelig avtale om leveranse av IT-tjenester.  Avtalen har en samlet verdi på 2,7 mrd. kroner.

Evry blir med dette en av to hovedleverandører av driftstjenester til DNB, og banken forblir en av Evrys største kunder.

Valget av Evry som leverandør av driftstjenester for kjernesystemer på stormaskin ble kjent før jul i fjor. Tidligere i fjor høst meldte DNB at hoveddelen av driftsavtalen for konsernets IT-systemer er tildelt HCL Technologies. HCL-avtalen ble formelt inngått tidligere denne måneden. Når nå avtalen for stormaskin også er signert, er arbeidet med å inngå nye IT-driftsavtaler for DNB i havn.

- Målet med denne prosessen har vært å få på plass avtaler som sikrer stabil og effektiv drift, slik at kundene våre hver dag skal få en god opplevelse når de bruker banken. Kvalitet i leveransene betyr svært mye for oss, og vi er derfor tilfreds med avtalen vi har fått med Evry på stormaskin, sier konserndirektør Liv Fiksdahl i DNB.

Espen Brynsrud, informasjonsrådgiver i DNB: 906 06 406