DNBs venner har gitt 300 000 på fire dager

I år er det kundene som bestemmer hvem som får årets julegave fra DNB. Hittil har 6000 av DNBs Facebook-venner fordelt over 300 000 kroner til ideelle organisasjoner. DNB gir bort 50 kroner for hvert klikk, og det er fortsatt mange tusen igjen å fordele.

I stedet for å gi julegaver til forretningsforbindelser, ønsker DNB i år som i fjor å gi til gode formål.

De fleste av oss har nok ting, og derfor er det hyggelig å gi et bidrag til de som trenger det i forbindelse med julen, sier direktør for samfunnsansvar i DNB, Dag Arne Kristensen.
– Vi samarbeider med flere veldedige organisasjoner som gjør ufattelig mye viktig arbeid både i Norge og internasjonalt. Derfor har vi lyst til å invitere kundene våre med på å fordele julegavepotten på 600 000. Engasjementet hittil tyder på at kundene setter pris på klikkdugnaden, sier han.

I år er det altså DNBs venner på Facebook som avgjør hvem som mottar bankens julegavesjekker. På bankens Facebookside har man mulighet til å sikre en ekstra god jul for en organisasjon som ligger hjertet nær. Alt man trenger å gjøre er å klikke seg inn på siden og velge den organisasjonen man ønsker å støtte. Hvert klikk bidrar med 50 kroner fra DNBs julegavepott.

Etter kun fire dager har over 6000 venner gitt bort til sammen 300 000. Den samlede julegavestøtten er på 600 000 kroner, så det er ennå tid til å sikre et bidrag til den organisasjonen man ønsker å støtte.

Organisasjonene som man kan velge blant er: Regnskogsfondet, SOS Barnebyer, Kirkens Bymisjon, Sykehusklovnene, Leger Uten Grenser, Rådet for psykisk helse og LHL. Hver av dem har allerede fått 25 000 i julegave, så ingen går tomhendt fra utdelingen.

Link til gavesiden: https://www.facebook.com/#!/dnb/app_497009717006435

Kontaktperson: