Gjennombrudd for BankID på mobil

Mer enn 100.000 personer har nå BankID på mobilen sin. De slipper dermed å være avhengig av å ha med seg kodebrikken når de skal betale regninger eller handle på nettet.

- Har du BankID på mobil trenger du ikke ha med deg kodebrikken hvis du skal bruke nettbanken eller mobilbanken eller handle på nettet. Alle som bruker iPhone, iPAD eller smart-telefon vil få en mye bedre brukeropplevelse hvis de har BankID på mobil. Så ønsker du å bruke nettbank eller å handle på nettet via iPad eller mobil, gå inn i nettbanken din og bestill løsningen, oppfordrer divisjonsdirektør med ansvar for digitale tjenester i DNB, Ingjerd Blekeli Spiten.

Det er Telenor som har utviklet BankID på mobil-løsningen i samarbeid med bankene. DNB og Skandiabanken var først ute med å tilby den til kundene sine. Telenor Norge-leder Berit Svendsen er stolt av løsningen og støtter Spitens oppfordring:
– BankID på mobil er et av de mest brukervennlige og nyttige produktene vi har. Det forenkler virkelig hverdagen, poengterer Svendsen, som håper at enda flere nå vil skaffe seg BankID på mobil.

Fordelene med BankID på mobil:

• Med BankID på mobil slipper du å ha med deg kodebrikken for å kunne logge deg på nettbanken eller for å kunne handle på nettet. Mobiltelefonen har du alltid med deg, mens kodebrikken ofte ligger hjemme når du trenger den.
  • Bruker du mobilbank og BankID på mobil trenger du kun mobiltelefonen for å kunne betale regninger, sjekke saldo og overføre mellom kontoene dine.
  • Ved netthandel kan du betale med kort og bekrefte kjøpet med BankID på mobil.
  • Har du BankID på mobil kan du også logge deg på og handle fra nettbrett, iPhone eller smarttelefon.

Hvem kan skaffe seg BankID på mobil?
De som  har mobilabonnement fra Telenor, djuice eller Talkmore og er kunde i DNB, Skandiabanken, Terra eller Sparebank1 kan selv bestille BankID på mobil i nettbanken sin. De fleste telefonmodeller kan benyttes.

Sikker løsning
BankID lagres på mobilens SIM-kort, og du bruker mobilnummer, fødselsdato og en selvvalgt PIN-kode for å få tilgang til banktjenestene dine. Holder du koden for deg selv, får heller ingen andre tilgang til banktjenestene dine selv om du låner bort telefonen din.

Utskifting av mobil går også greit, siden BankIDen ligger på SIM-kortet. Bytter du derimot SIM-kort, må du registrere BankID på mobil på nytt.

Bilde av Ingjerd Blekeli Spiten finner du her:

Divisjonsdirektør i DNB, Ingjerd Blekeli Spiten, tlf. 917 48 380 / e-post: ingjerd.blekeli.spiten@dnb.no
Kommunikasjonsrådgiver i DNB, Marit E. Giske, tlf. 90929940 / e-post: marit.elisabeth.giske@dnb.no

Informasjonssjef i Telenor, Knut Sollid, tlf.  915 98 288 / e-post: knut.sollid@telenor.com

Denne meldingen er sendt til deg fra DNB. Hvis du vil strykes fra våre lister, vennligst send en e-post til kommunikasjon@dnb.no

Besøk oss på dnb.no

Tags: