Karstensen skal lede Private Banking i DNB

Nåværende leder av aksjehandel og -analyse i DNB Markets, Paal Karstensen, blir leder for Private Banking i det nyopprettede forretningsområdet Wealth Management i DNB.

Alexander Opstad blir ny leder av aksjehandel og -analyse i DNB Markets, etter Karstensen. Opstad leder i dag aksjehandel i DNB London.

Den nye Private Banking-sjefen ser store vekstmuligheter i Wealth Management,
- Jeg gleder meg til å komme i gang med nye utfordringer, og tror DNB er godt posisjonert for å styrke både markedsandel og inntjening innenfor sparing og investering, sier Paal Karstensen.

Alexander Opstad har bygget opp DNBs aksjevirksomhet i London og kjenner også den norske virksomheten der han tidligere jobbet.
- Jeg er meget ydmyk i forhold til stillingens omfang, men gleder meg til å fortsette Paal Karstensens arbeid sammen med resten av ledergruppen på aksjeområdet, sier Alexander Opstad.

Wealth Management ble opprettet som eget forretningsområde i januar 2013. Etableringen skal styrke bankens posisjon blant et raskt økende antall velstående og i markedet for lang sparing. I tillegg skal Wealth Management være sentral i DNBs satsing på fremtidens pensjonsprodukter. Målet er sterk vekst i markedsandeler.

Ny leder for Private Banking i Wealth Management i DNB Paal Karstensen, tlf: +47 99150388, paal.karsensen@dnb.no
Ny leder av aksjehandel og -analyse i DNB Markets Alexander Opstad, tlf. +44 2076216140, e-post: alexander.opstad@dnb.no

Denne meldingen er sendt til deg fra DNB. Hvis du vil strykes fra våre lister, vennligst send en e-post til kommunikasjon@dnb.no

Besøk oss på dnb.no