Molnes til DnB NOR Markets

Karl-Johan Molnes er ansatt som aksjemegler hos DnB NOR Markets. Han har vært aksjemegler i USA de siste 12 årene, siden 2003 har han jobbet for SEB Enskilda, New York.

Molnes skal betjene kunder i USA og England, og ha base i London. - Karl-Johan representerer en erfaring og kompetanse som vi trenger for å lykkes internasjonalt. Han har vært nummer én på sine områder over tid og vil styrke DnB NORs satsing i utlandet betydelig, sier aksjesjef Paal Karstensen i DnB NOR Markets. Molnes blir en viktig aktør i oppbyggingen av DnB NOR Markets nye virksomhet i London. Meglerhuset har nettopp åpnet en ny avdeling i London som skal være fullt operativ fra årsskiftet. - Dette vil øke vår kapasitet betydelig overfor store europeiske og amerikanske forvaltere når det gjelder salg av nordiske aksjer, sier Karstensen. Foruten Molnes er to andre aksjemeglere med lang fartstid på plass. Johan Frösslund kommer fra OCM Capital Markets og hedgefondet New Generation Henderson. Christer Hagberg kommer fra en stilling som megler i Enskilda. Karl-Johan Molnes har tidligere vært analytiker i ABB Aros og aksjemegler i New York for Aros Securities, Robert Fleming Inc, Nordea Securities og SEB Enskilda. For mer informasjon: Aksjesjef Paal Karstensen i DnB NOR Markets: +47 99 15 03 88

Tags: