Nesten 70 000 lekte seg gratis i skibakkene

Store og små skihelter boltret seg gratis i 67 skianlegg over hele landet i går. Åpen Bakke er blitt en årlig skifest i bakkene landet rundt.

- Jeg er stolt av vårt samarbeid med Alpinanleggenes landsforening (ALF), Norges Skiforbund og Norges Snowboardforbund om Åpen Bakke. Vårt felles mål er å øke interessen og engasjementet rundt utendørs fysisk aktivitet på ski og brett, for store og små, sier konsernsjef Rune Bjerke i DNB.

250 000 til Røde Kors
I tillegg til ski-organisasjonene deltok bankens samarbeidspartner Røde Kors i ulike aktiviteter på dagen. Noen steder ble det arrangert familieskirenn hvor DNB vil støtte det lokale Røde Kors hjelpekorpset med 50 kroner for hver gjennomkjøring. I alt kjørte deltagerne inn 250 000 kroner til lokale hjelpekorps.

Tommelen opp
Aksel Lund Svindal, tidenes mestvinnende nordmann i alpintverdenscupen, holder tommelen opp for Åpen bakke, og håper at dagen har fristet flere til å stå på ski videre også.
- Kom deg ut i bakken, og kjør på ski! oppfordrer Norges OL-håp, Svindal.

Morgendagens skihelter
- Hensikten er å få hele Norge ut på ski. Flere skal få mulighet til å prøve morsomme vinteridretter som alpint, twintip eller snowboard, og det vil DNB som samarbeidspartner støtte opp om. Derfor var det spesielt hyggelig å se også mange nybegynnere benyttet anledningen til å prøve seg i bakken, sier prosjektleder Even Wetten i DNB.
- Kanskje morgendagens Aksel Lund Svindal prøvde seg i bakken for første gang i går, sier han.

Dessverre måtte 9 anlegg avlyse Åpen bakke i år fordi snøen uteble, men de satser på deltagelse og mer snø i årene som kommer.

Prosjektleder Even G. Wetten i DNB, 484 05 386, Even.Gabrielsen.Wetten@dnb.no
Kommunikasjonsrådgiver Espen Brynsrud i DNB, 906 06 406, espen.brynsrud@dnb.no