Nordmenn på kjøper’n igjen

Mange nordmenn kjøper gaver på salg, og nå kan de få kjøpt relativt tidløse ting som spill, smykker, sportsklær og leker til halv pris. Hele seks av ti nordmenn kjøper julegaver på salg gjennom året, viser en undersøkelse som Synovate har gjort for DNB.

-Det er lurt å utnytte salget til å kjøpe gaver, klassiske klær og ting du trenger, men la ikke store prisavslag lokke deg til å kjøpe noe som ikke kommer til å bli brukt. De beste kjøpene gjør du hvis du er bevisst på hva du skal ha, hevder forbrukerøkonom i DNB, Silje Sandmæl.

Hun råder kjøpelystne nordmenn til å forberede seg litt før de går på salg.
-Gå gjennom klesskapet ditt, kanskje trenger du en ny dress eller en kjole til et bryllup eller til neste års jule- og nyttårfester. Slike ting er ofte både kostbare og relativt tidløse, og du kan derfor spare mye på ting som du kan ha glede av lenge. Tenkt også gjennom hvem du må kjøpe gaver til gjennom året. Kjøper du en del av både bursdags- og julegavene nå, kan du spare et hav av både tid og penger. Da bør du imidlertid unngå moteblaff og kjøpe mer tidløs kvalitet.

Vinter
Sandmæl minner også om at det er ny vinter igjen om bare ti måneder.
-Årets vinter har latt vente på seg, og det har medført at du nå kan kjøpe gode vinterjakker og vintersportsutstyr til gode priser. Nå får du en dyr og god vinterjakke til halv pris, mens du i november vil måtte betale dobbelt så mye. Langrennsklær og alpinbekledning er også relativt dyrt, så hvorfor ikke kjøp det på salg nå hvis noen i familien vil trenge nytt til neste år?

Skoleball?
Både ungdomsskoler og videregående skoler arrangerer gjerne ball i løpet av året.
-Har du en sønn eller datter som skal på ball i år, ta dem med på salg nå. De vil helt sikkert ønske å dresse seg opp, for som regel er det mye snakk om hva de skal ha på seg. Selskapsklær kan være dyre, men nå kan du finne selv de lekreste kjoler til halv pris.

Aktuelt bilde av Silje Sandmæl finner du her:

Forbrukerøkonom i DNB, Silje Sandmæl, tlf. 482 87 522

Denne meldingen er sendt til deg fra DNB. Hvis du vil strykes fra våre lister, vennligst send en e-post til kommunikasjon@dnb.no

Besøk oss på dnb.no

Tags: