• DNB ASA/

Oppdatering på det anbefalte frivillige tilbudet fra DNB Bank ASA om erverv av samtlige aksjer i Sbanken ASA på NOK 103,85 per aksje

NOT FOR RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION, IN WHOLE OR IN PART, DIRECTLY OR INDIRECTLY, INTO OR WITHIN CANADA, AUSTRALIA, NEW ZEALAND, SOUTH-AFRICA, HONG KONG, JAPAN OR ANY OTHER JURISDICTION IN WHICH THE DISTRIBUTION OR RELEASE WOULD BE UNLAWFUL

Oslo, 16. april 2021 – Det vises til børsmeldingen fra DNB ASA den 15. april 2021 hvor DNB ASAs 100% eide datterselskap DNB Bank ASA («DNB» eller «Tilbyder») har inngått en avtale med Sbanken ASA («Sbanken» eller «Selskapet») om fremsettelse av et anbefalt frivillig tilbud («Tilbudet») om erverv av 100% av aksjene i Selskapet til NOK 103,85 per aksje.

DNB har idag kjøpt 2,096,165 aksjer i Selskapet og eier etter denne transaksjonen 10,103,363 aksjer i Selskapet, tilsvarende 9.5% av de utestående aksjene og stemmene i Selskapet. Som et resultat av aksjekjøp gjennomført etter annonseringen av Tilbudet er nivået av forhåndsaksept for Tilbudet nå 25.0% av de utestående aksjene i Selskapet, på betingelser som er nærmere beskrevet i annonseringen fra DNB i forbindelse med Tilbudet den 15. april 2021.

Rune Helland, Head of Investor Relations, telephone +47 97 71 32 50

Mediakontakt: Thomas Midteide, GEVP Communications & Sustainability: +47 96 23 20 17