Saldo alltid for hånden

Gjør som DNB-sjef Rune Bjerke; få saldo, siste transaksjoner og e-fakturavarsling på Apple Watch.

Rune Bjerke sjekker saldo på Apple Watch (Foto: Stig B. Fiksdal)

DNB er klar med å tilby banktjenester på Apple Watch. Klokken er foreløpig ikke lagt ut for salg i Norge, men noen har fått tak i den fra utlandet.

-Saldo og siste transaksjoner vet vi er viktig og nyttig informasjon som kundene stadig ønsker å bli oppdatert på. Da vi la saldo og siste transaksjoner lett tilgjengelig utenfor pålogging i mobilbanken førte det til at bruken av mobilbank gikk rett i taket. Vi har nå hele 12 millioner besøk i mobilbanken hver måned, mot 8,5 millioner i nettbanken. Vi vet at kundene ønsker å ha spesielt saldo for hånden. Med Apple Watch får de det. Bokstavelig talt, sier konstituert leder for digitale tjenester i DNB, Åsne Taksrud.

DNB har utviklet de nevnte banktjenestene for både Apple Watch og Samsung Gear.
-Tjenestene for Samsung er straks klare. Vi jobber også med tilsvarende tilbud for kunder som velger den mer generelle Android-klokken, opplyser Taksrud.

-Dette banktilbudet på Apple Watch er bare begynnelsen på noe veldig spennende. Vi følger med på flere typer wearables, som det kalles, ikke bare smartklokkene. Vi ønsker å gjøre flere nyttige tjenester tilgjengelig på flere slike «dippedutter» etter hvert som de dukker opp.

Kommunikasjonsrådgiver i DNB, Marit E. Giske, tlf. 90929940