Sølvguttene synger julelønna inn

I desember vil nesten 2 millioner nordmenn høre Sølvguttene synge julelønna inn hos DNB. Når du ringer kundeservice i banken er det nå en Sølvgutt som synger hvilken knapp du skal trykke på.

- Vanligvis blir telefonmenyene lest opp ganske nøkternt og kanskje litt kjedelig. Men i desember har vi lun julestemning også i telefonbanken. Sølvguttene synger hvilke knapper du skal trykke på, for eksempel ”for kontofon tast 1”, forteller informasjonsdirektør Thomas Midteide i DNB.

En av Sølvguttenes solister brukte en dag i studio, og spilte inn innvalgsmenyen til nykomponerte toner. Med krystallklar guttestemme ble det like tydelig som før, men solisten måtte gjøre en del opptak med strofer som ”Du vil nå få fire valg” og ”For English press 9”.

- Det er vel tvilsomt om telefonmenyen vår blir en ny juleklassiker, men Sølvguttene er intravenøs julestemning for nordmenn. Hver uke er det flere hundre tusen nordmenn som ringer kundesenteret vårt på 04800. Hvis vi kan gjøre julebesøket i telefonbanken vår litt hyggeligere i desember så er det fint, sier Midteide.

Banken har samarbeidet med Sølvguttene i over 20 år, og arrangerer blant annet julekonserter for kundene sine hver desember. Det er imidlertid første gang at de klare guttestemmene har sunget for nesten 2 millioner telefonbankkunder i julemåneden.

Hvis det er ventetid på kundesenteret vil Sølvguttene også synge mer tradisjonelle julesanger for dem som venter, som ”Glade jul” og ”Det kimer nå til julefest”.

Se hvordan telefonmenyen ble sunget inn i studio (YouTube): http://bit.ly/tWOzHd

Kontaktpersoner for pressen:
Thomas Midteide: Informasjonsdirektør DNB, mobil 96 23 20 17