Unngå panikkhandel – send julegaver via SMS

Det er ingen grunn til å panikkhandle julegaver når du kan sende pengegaver fra sofakroken frem til og med julaften. I år kan du for første gang tekste julegavene og din egen julehilsen via SMS.

Fire av ti panikkhandler julegaver, oftest menn. De starter julehandelen senere enn kvinner, viser en undersøkelse som Synovate har gjort for DnB NOR. - Ulempene med å panikkhandle julegaver er mange. Gavene blir ofte "feil" og må byttes, og det blir dyrere enn du hadde tenkt. Så er du sent ute, vurder heller å gi pengegaver via SMS, råder Ingjerd Blekeli Spiten, leder for Nettbank og mobil i DnB NOR. Pengegaver kan du sende med en enkel tekstmelding hvor som helst og når som helst – kun ved hjelp av mobiltelefonen. Over en halv million bankkunder har allerede tatt i bruk DnB NORs SMS-tjenester. Blekeli Spiten viser til mange fordeler med å gi pengejulegaver via SMS. - Du slipper å stresse med gaver i siste liten, og den du sender pengene til, kan kjøpe det hun har lyst på. Det beste er kanskje at du har helt frem til julaften på deg, sier Spiten. Alle DnB NOR-konsernets 2,3 millioner personkunder har muligheten til å ta i bruk denne og en rekke andre banktjenester via SMS. I tillegg til å "sende" penger kan du blant annet sjekke saldo, få varsel om og godkjenne e-faktura, få kontooversikt eller få melding om at lønningen er kommet inn på konto. Bilde: Ingjerd Blekeli Spiten Kontaktpersoner: Leder for nettbank og mobil i DnB NOR, Ingjerd Blekeli Spiten, tlf. 91748380 Informasjonsdirektør i DnB NOR, Thomas Midteide, tlf. 96232017