Bulk bilen uten bonustap

DNB forsikring gjør nå bukling mindre traumatisk. - Nå vil flere bruke forsikringen selv på mindre skader. Når uhellet først er ute vil det bli billigere for kundene, og det vil også bli enklere å bygge opp bonus, sier administrerende direktør i DNB forsikring, Ketil Voll.

- Det har skjedd alt for lite nyvinninger på bilforsikring, og bonussystemet har nesten vært en hellig ku for selskapene. Nå snur vi opp ned på dette, og kutter bonustap på skader. Med «bonusbulken» kaster DNB forsikring hansken og utfordrer de andre konkurrentene i markedet.

- Vi er først i markedet med bulking uten bonustap. I tillegg har DNB dekningsgaranti på kasko Best som sørger for at kundene får markedets beste dekninger og vilkår, sier Voll.

Bonusbulken
Desember er den store bulkemåneden, med 34 prosent flere skademeldinger enn resten av året. I år vil de som har forsikring i DNB kunne ta bulken «på forsikringen» uten å være redd for at forsikringspremien skyter i været på grunn av økt bonus.

- Mange ønsker ikke å bruke forsikringen på småskader, og velger heller motvillig å kjøre rundt med riper og bulker. Tommelfingerregelen har vært at det bør koste minst 20.000 kroner å utbedre en skade, for at det skal lønne seg å bruke bilforsikringen. Slik vil det ikke være når kunder får én bonusfri skade pr. år hos DNB. Da vil det lønne seg å ta selv riper og småskader på forsikringen.

Med bonusbulken er den eneste utgiften du trenger å tenke på egenandelen. Hos DNB er den på rundt 4000,- kroner i gjennomsnitt, men kundene kan selv velge egenandel målt opp mot prisen de betaler for forsikringen.

- Vi tror bonusbulken vil gjøre det mye enklere for våre kunder å bruke forsikringen når uhellet først er ute. Hele poenget med en forsikring er jo å bruke den når du har fått en skade. I tillegg får kundene mer forutsigbarhet ved en skade, fastslår Voll.

Unngår bonuskutt
Han tror DNBs bulkebonus vil bli godt mottatt av både unge og uerfarne sjåfører, og eldre erfarne sjåfører som har opparbeidet seg full bonus.

- Du tåler en bulk i året, og da blir konsekvensene av en skade ikke så stor. Kunder med full bonus trenger ikke tenke på å miste bonusen, eller å måtte bruke mange år på å få topp bonus etter en skade Tidligere kunne man bli straffet for en skade, selv om man hadde kjørt feilfritt i mange år.

- De som ikke har opparbeidet seg full bonus kan fortsatt bygge bonus selv med en skade i året. Det vil gjøre det enklere å nå full bonus og få de beste betingelsene, sier Voll.

Bonusbulken gjelder for alle bilforsikringene i DNB, og omfatter også motorsykkel og bobil. bonusbulken gjelder fra og med 40% bonus, og egenandel trekkes ved bruk av forsikringen. Du må ha kjørt skadefritt de siste 12 måneder, og kan ha en skade i året (i løpet av 12 mnd) uten å tape bonus. Fordelen gjelder kun ved bruk av et av DNBs foretrukne avtaleverksted.

Kontakt:
Pressekontakt DNB Forsikring