DNB BANK ASA – status for tilbakekjøpsprogram etter uke 10 2023

DNB Bank ASA («DNB») annonserte 9. februar 2023 at selskapet har besluttet å igangsette et program for tilbakekjøp av inntil 0,5 prosent av selskapets egne aksjer, som tilsvarer 7 751 800 aksjer.

Inntil 5 116 200 av aksjene vil bli kjøpt på handelsplass innen 10. mars 2023 og foreslått slettet på årets ordinære generalforsamling, som vil bli avholdt 25. april 2023. De resterende aksjene – inntil 2 635 600 aksjer – vil på den samme generalforsamlingen bli foreslått innløst fra den norske stat ved Nærings- og fiskeridepartementet («NFD»), slik at NFDs eierandel på 34 prosent forblir uendret.

I løpet av uke 10 2023 kjøpte DNB totalt 1 145 589 egne aksjer til en gjennomsnittspris på 204,7298 kroner per aksje. DNB eier etter dette totalt 5 116 200 egne aksjer, som tilsvarer 0,33 prosent av aksjene i selskapet.

Under følger en mer detaljert oversikt over transaksjonene som er gjennomført under tilbakekjøpsprogrammet:

Dato: Antall aksjer Gjennomsnittspris (NOK) Total transaksjonsverdi (NOK)
06.03.2023 235 000 208,5891 49 018 438,5
07.03.2023 235 000 205,8263 48 369 180,5
08.03.2023 234 589 204,9054 48 068 552,9
09.03.2023 235 000 205,3784 48 263 924,0
10.03.2023 206 000 198,9497 40 983 638,2
Tidligere annonserte tilbakekjøp under programmet 3 970 611 199,9254 793 826 149,5
Samlede tilbakekjøp under programmet 5 116 200 201,0339 1 028 529 883,5

For mer informasjon om tilbakekjøpsprogrammet vises det til børsmelding offentliggjort 9. februar 2023, som er tilgjengelig på www.newsweb.oslobors.no.

For ytterligere informasjon, vennligst ta kontakt med Rune Helland, leder for Investor Relations, på tlf. +47 23 26 84 00 eller +47 97 71 32 50.

Vedlegg: En oversikt over alle tilbakekjøp foretatt inneværende uke er vedlagt denne meldingen og tilgjengelig på www.newsweb.oslobors.no.