DNB Bank ASA – status for tilbakekjøpsprogram etter uke 38 2023

DNB Bank ASA («DNB») annonserte 17. juli 2023 at selskapet har besluttet å igangsette et program for tilbakekjøp av inntil 1,5 prosent av selskapets egne aksjer, som tilsvarer 23 139 197 aksjer. Den totale transaksjonsverdien vil ikke overstige 4,9 milliarder kroner.

Inntil 15 271 870 av aksjene vil bli kjøpt på handelsplasser innen 18. oktober 2023 og foreslått slettet på den ordinære generalforsamlingen i 2024. De resterende aksjene – inntil 7 867 327 aksjer – vil på den samme generalforsamlingen bli foreslått innløst fra den norske stat ved Nærings- og fiskeridepartementet («NFD»), slik at NFDs eierandel på 34 prosent forblir uendret.

I løpet av uke 38 2023 kjøpte DNB totalt 1 242 000 egne aksjer til en gjennomsnittspris på 217,9969 kroner per aksje. DNB eier etter dette totalt 10 865 870 egne aksjer, som tilsvarer 0,70 prosent av aksjene i selskapet.

Under følger en mer detaljert oversikt over transaksjonene som er gjennomført under tilbakekjøpsprogrammet:

Dato Antall aksjer Gjennomsnittspris (NOK) Total transaksjonsverdi (NOK)
18/9 250 000 219,2751 54 818 775,00
19/9 247 265 217,3304 53 738 201,36
20/9 247 398 217,5685 53 826 011,76
21/9 247 940 217,7167 53 980 678,60
22/9 249 397 218,0799 54 388 472,82
Tidligere annonserte tilbakekjøp under programmet 9 623 870 209,5598 2 016 776 070,45
Samlede tilbakekjøp under programmet 10 865 870 210,5242 2 287 528 209,99

For mer informasjon om tilbakekjøpsprogrammet vises det til børsmelding offentliggjort 17. juli 2023, som er tilgjengelig på www.newsweb.oslobors.no.

For ytterligere informasjon, vennligst ta kontakt med Rune Helland, leder for Investor Relations, på tlf. +47 23 26 84 00 eller +47 97 71 32 50.

Vedlegg: En oversikt over alle tilbakekjøp foretatt inneværende uke er vedlagt denne meldingen og tilgjengelig på www.newsweb.oslobors.no.