DNB BANK ASA – status for tilbakekjøpsprogram etter uke 8 2023

DNB Bank ASA («DNB») annonserte 9. februar 2023 at selskapet har besluttet å igangsette et program for tilbakekjøp av inntil 0,5 prosent av selskapets egne aksjer, som tilsvarer 7 751 800 aksjer.

Inntil 5 116 200 av aksjene vil bli kjøpt på handelsplass innen 10. mars 2023 og foreslått slettet på årets ordinære generalforsamling, som vil bli avholdt 25. april 2023. De resterende aksjene – inntil 2 635 600 aksjer – vil på den samme generalforsamlingen bli foreslått innløst fra den norske stat ved Nærings- og fiskeridepartementet («NFD»), slik at NFDs eierandel på 34 prosent forblir uendret.

I løpet av uke 8 2023 kjøpte DNB totalt 1 175 000 egne aksjer til en gjennomsnittspris på 201,8059 kroner per aksje. DNB eier etter dette totalt 2 818 951 egne aksjer, som tilsvarer 0,182 prosent av aksjene i selskapet.

Under følger en mer detaljert oversikt over transaksjonene som er gjennomført under tilbakekjøpsprogrammet:

Dato: Antall aksjer Gjennomsnittspris (NOK) Total transaksjonsverdi (NOK)
20.02.2023 235 000 199,5645 46 897 657,5
21.02.2023 235 000 199,3856 46 855 616,0
22.02.2023 235 000 199,3584 46 849 224,0
23.02.2023 235 000 204,5175 48 061 612,5
24.02.2023 235 000 206,2037 48 457 869,5
Tidligere annonserte tilbakekjøp under programmet 1 643 951 193,7160 318 456 09,0
Samlede tilbakekjøp under programmet 2 818 951 197,0868 555 578 072,5

For mer informasjon om tilbakekjøpsprogrammet vises det til børsmelding offentliggjort 9. februar 2023, som er tilgjengelig på www.newsweb.oslobors.no.

For ytterligere informasjon, vennligst ta kontakt med Rune Helland, leder for Investor Relations, på tlf. +47 23 26 84 00 eller +47 97 71 32 50.

Denne meldingen inneholder informasjon som er informasjonspliktig etter markedsmisbruksforordningen og verdipapirhandelloven § 5-12.

Vedlegg: En oversikt over alle tilbakekjøp foretatt inneværende uke er vedlagt denne meldingen og tilgjengelig på www.newsweb.oslobors.no.