DNB Bank ASA – status for tilbakekjøpsprogram etter uke 9 2024

DNB Bank ASA («DNB») annonserte 22. desember 2023 at selskapet har besluttet å igangsette et program for tilbakekjøp av inntil 0,75 prosent av selskapets egne aksjer, som tilsvarer 11 569 599 aksjer.

Inntil 7 635 935 av aksjene vil bli kjøpt på handelsplasser innen 8. mars 2024 og foreslått slettet på den ordinære generalforsamlingen i 2024. De resterende aksjene – inntil 3 933 664 aksjer – vil på den samme generalforsamlingen bli foreslått innløst fra den norske stat ved Nærings- og fiskeridepartementet («NFD»), slik at NFDs eierandel på 34 prosent forblir uendret.

Det samlede vederlaget som betales for aksjene som kjøpes under tilbakekjøpsprogrammet, inkludert aksjene som vil bli foreslått innløst fra NFD, vil ikke overstige 2,5 milliarder kroner.

I løpet av uke 9 2024 kjøpte DNB totalt 725 768 egne aksjer til en gjennomsnittspris på 210,6003 kroner per aksje. DNB har etter dette kjøpt tilbake totalt 7 635 935 egne aksjer under det pågående tilbakekjøpsprogrammet, som tilsvarer 0,50 prosent av aksjene i selskapet.

Under følger en mer detaljert oversikt over transaksjonene som er gjennomført under tilbakekjøpsprogrammet:

Dato: Antall aksjer Gjennomsnittspris (NOK) Total transaksjonsverdi (NOK)
26/02 155 000 207,9923 32 238 806,50
27/02 155 000 208,5692 32 328 226,00
28/02 154 768 211,0811 32 668 599,68
29/02 156 000 212,3265 33 122 934,00
01/03 105 000 214,1752 22 488 396,00
Tidligere annonserte tilbakekjøp under programmet 6 910 167 209,9254 1 450 619 896,94
Samlede tilbakekjøp under programmet 7 635 935 209,9896 1 603 466 859,12

Mer informasjon om tilbakekjøpsprogrammet fremgår av børsmeldingen offentliggjort 22. desember 2023, som er tilgjengelig på www.newsweb.oslobors.no.

For ytterligere informasjon, vennligst ta kontakt med Rune Helland, leder for Investor Relations på tlf. +47 23 26 84 00 eller +47 97 71 32 50.

Vedlegg: En oversikt over alle tilbakekjøp foretatt inneværende uke er vedlagt denne meldingen og tilgjengelig på www.newsweb.oslobors.no.