DNB Bank ASAs tilbakekjøpsprogram er avsluttet

DNB Bank ASA («DNB») har avsluttet tilbakekjøpsprogrammet som ble annonsert 22. desember 2023.

Totalt sett kjøpte selskapet tilbake 7 635 935 aksjer på handelsplasser, tilsvarende 0,495 prosent av aksjene i selskapet, til et samlet vederlag på ca 1,603 milliarder kroner. Den gjennomsnittlige prisen som ble betalt per aksje var 209,99 kroner. DNB eier etter dette totalt 33 054 725 egne aksjer, som tilsvarer 2,143 prosent av aksjene i selskapet. Alle disse aksjene vil bli foreslått slettet på den ordinære generalforsamlingen i 2024.

På den samme generalforsamlingen vil i tillegg 17 028 192 aksjer, som tilsvarer 1,104 prosent av aksjene i selskapet, bli foreslått innløst fra den norske stat ved Nærings- og fiskeridepartementet («NFD»). Formålet med dette er å sikre at NFDs eierandel på 34 prosent ikke endres. NFD vil motta et samlet vederlag på ca 3,576 milliarder kroner, samt en rentekompensasjon.

Mer informasjon om tilbakekjøpsprogrammet fremgår av børsmeldingen offentliggjort 22. desember 2023, som er tilgjengelig på www.newsweb.oslobors.no.

For ytterligere informasjon, vennligst ta kontakt med Rune Helland, leder for Investor Relations på tlf. +47 23 26 84 00 eller +47 97 71 32 50.