DOF Subsea AS – plassering av nytt usikret obligasjonslån 1 juli 2009

Report this content

DOF Subsea AS har fullført plasseringen av et nytt usikret obligasjonslån på totalt NOK 500 millioner med forfallsdato 9. juli 2012. Oppgjørsdato er satt til 9. juli 2009. Det nye obligasjonslånet vil bli søkt notert på Oslo ABM så snart som praktisk mulig. I forbindelse med plasseringen av det nye obligasjonslånet har DOF Subsea AS kjøpt tilbake obligasjoner med pålydende verdi på NOK 93 millioner i DOFSUB02 (ISIN NO 001 045320.2) som har forfall i august 2009. Etter tilbakekjøpet er den utestående pålydende verdien av obligasjoner som ikke er eiet av DOF Subsea AS på NOK 161 millioner. Netto proveny fra det nye obligasjonslånet vil bli brukt til å refinansiere eksisterende gjeld, samt finansiering av selskapet generelle virksomhet. DnB NOR Markets, First Securities og Pareto Securities var tilretteleggere for det nye obligasjonslånet og tilbakekjøpet av utestående obligasjoner. For mer informasjon, vennlig kontakt: DOF ASA Mons S. Aase, CEO, phone +47 91 66 10 12