DOF Subsea AS - suksessfull plassering av nytt usikret obligasjonslån

DOF Subsea AS, et datterselskap av DOF ASA, har suksessfullt gjennomført en plassering av et nytt usikret obligasjonslån på NOK 700 millioner med forfallsdato i oktober 2015. Obligasjonslånet vil bli søkt notert på Oslo Børs.

Nettoprovenyet fra det nye obligasjonslånet vil bli benyttet til å refinansiere eksisterende obligasjonsgjeld, samt finansiering av selskapets generelle virksomhet.

I forbindelse med plasseringen av det nye obligasjonslånet har DOF Subsea AS kjøpt tilbake NOK 87,5 millioner i det eksisterende obligasjonslånet DOFSUB03 PRO (ISIN: NO 001 052662.7) med forfall i juli 2012 og NOK 149 millioner i DOFSUB04 (ISIN: NO 001 058971.6) med forfall i april 2014. Utestående beløp etter tilbakekjøpet er NOK 168 millioner i DOFSUB03 PRO og 601 millioner i DOFSUB04. I tillegg har DOF Subsea AS tegnet seg for NOK 200 millioner av det totale lånevolumet på NOK 700 millioner.

Arctic Securities og Swedbank First Securities var tilretteleggere i forbindelse med plasseringen av det nye obligasjonslånet.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt: CEO Mons S. Aase, tlf: +47 91 66 10 12