Finansiell rapport 3. kvartal 2015 DOF ASA

DOF konsernets inntekter basert på management rapportering er i 3. kvartal NOK 2 901 mill (NOK 2 772 mill), og operasjonelt driftsresultat før av- og nedskrivninger (EBITDA) er NOK 925 mill (NOK 914 mill). EBITDA inklusiv salgsgevinst utgjør NOK 933 mill. Konsernets inntekter hittil i år utgjør NOK 8 200 mill (NOK 7 803 mill) og EBITDA NOK 2 901 mill (NOK 2 740 mill). Inkludert i Ebitda utgjør salgsgevinster NOK 371 mill (NOK 204 mill).

Gjennomsnittlig utnyttelsesgrad for konsernets flåte var i 3. kvartal på 90%. Subsea flåten har hatt en utnyttelse på 88%, AHTS flåten 89% og PSV flåten 96%. Konsernet har i 3. kvartal hatt fire (hel- og deleide) skip i spotmarkedet i Nordsjøen. To eldre skip ble lagt i opplag i perioden, og ett skip ble solgt. DOF Subsea hadde 11 skip engasjert innenfor subsea prosjekter i perioden med en utnyttelse på 76%, fem skip var innleid fra eksterne eiere, hvorav to er tilbakelevert i oktober.

Kontraktsdekningen eksklusiv opsjoner for flåten samlet er på 90% i 4. kvartal 2015, og kontraktsdekningen for konsernets flåte de neste 12 måneder er på 71%.

Konsernet har i løpet av kvartalet inngått nye kontrakter tilsvarende en verdi på ca. NOK  4 625 mill, inkludert en 10 års kontrakt i Canada.

DOF Subsea tok i oktober levering av Skandi Africa («Ship of the Year»), og skipet har startet på en fem års kontrakt for Technip.

Vennligst finn vedlagt Finansrapport 3. kvartal 2015.

Webcast er tilgjengelig på www.dof.no fredag 13. november 2015 kl 08.30.

Kontaktpersoner:

CEO Mons Aase, Tlf. 91 66 10 12