Kontrakt for Skandi Atlantic med Apache Energy Limited, Australia

DOF har inngått en kontrakt med Apache Energy Limited (Apache) for Skandi Atlantic for operasjon i Australia. Kontrakten har en fast varighet på 900 dager med oppstart i mai 2012. Verdien av denne 900 dagers kontrakten er ca NOK 225 millioner kroner.

Skandi Atlantic eies av Aker DOF Deepwater AS (ADD) og er det siste av 6 søsterskip bygget ved STX OSVs verft i Vietnam.

Mons S. Aase, CEO i DOF sier: "Kontrakten med Apache er en strategisk viktig kontrakt for både DOF og ADD. Det er den første langtidskontrakten vi har sikret i det australske markedet for AHTS skip. DOF opererer for tiden 8 skip i regionen. Vi forventer en økende etterspørsel etter våre skip og tjenester i regionen og vår ambisjon er å øke flåten og virksomheten fra vårt kontor i Perth.

ADD-skipene har vist seg å være godt egnet for operasjoner over hele verden. To skip opererer nå i Asia Pacific på langsiktige kontrakter, to i spotmarkedet i Nordsjøen og ett på langtidskontrakt i Brasil. Vi forventer et godt marked for disse skipene i alle tre regioner. "

Kontaktperson:  CEO Mons Aase, Tlf. +47 91 66 10 12