Kontrakter for AUD 25m til DOF Subsea Asia Pacific's Geobay

Report this content

DOF ASA sitt datterselskap DOF Subsea har i de siste ukene sikret seg flere kontraktstildelinger i Australia. Kontraktene har en samlet verdi på AUD 25 millioner (USD 22 millioner) for Geobay som er et DP 2, multi service fartøy med base i Asia Pacific regionen. Direkte etter fullføringen av et vellykket prosjekt i Bass-stredet vil Geobay delta sammen med Geosea i konstruksjonsstøtte arbeidet på Australia's North West Shelf til midten av desember. Fartøyet vil deretter bli modifisert ved å installere en borerigg ombord slik at det kan starte et betydelig geoteknisk boreprogram. Det geotekniske programmet er det første for DOF Subsea og åpner et nytt og voksende marked for DOF Subsea i Australia. Executive Vice President, Steve Brown, sa: "Dette er svært positive nyheter og en rettferdiggjørelse av den investeringen som DOF Subsea har gjort og fortsetter å gjøre i Asia Pacific-regionen. Enda viktigere er at det bekrefter vår sterke tro på at kunder i regionen krever trygge, profesjonelle, integrerte undervannsteknologiske tjenester fra sine entreprenører for å øke effektiviteten og redusere risiko. DOF Subsea samarbeider alltid med våre kunder for å levere en slik tjeneste. " Kontaktperson: CEO Mons S. Aase, 91 66 10 12