Nye kontrakter i Asia Pacific regionen

Report this content

"DOF Subsea er glade for å informere om kontraktstildelinger som underbygger en sterk utnyttelse for første halvår i Asia Pacific-regionen".

DOF Subsea Asia Pacific, et datterselskap av DOF ASA har sikret seg flere kontraktstildelinger i Asia og Australia i løpet av de siste par ukene. Den totale kontraktsverdi er på ca. USD 30 mill.

RSV fartøyet Skandi Hawk er på charter fra DOF Rederi AS og vil ha operasjonell oppstart i regionen etter installasjon av en kran og subsea-systemer i Singapore. Det er inngått en intensjonsavtale for det første prosjektet som vil sikre 68 dagers fast engasjement pluss opsjoner. Innlemmelsen av Skandi Hawk i Asia Pacific flåten gir subsea flåten en balansert profil og erstatter Geosea som nylig ble sikret en 5 års kontrakt for Petrobras.

Skandi Hercules fortsetter å gjøre det bra i regionen med prosjekt engasjement som befester utnyttelsen frem til juli. Det har vært nye prosjekttildelinger siden årsskiftet for operasjoner i Australia og Sørøst-Asia. Nybygget DSV Skandi Singapore fortsetter å bygge et sterkt omdømme i regionen. Etter vellykkede prosjekter i Vietnam, Indonesia og New Zealand er fartøyet engasjert i prosjekter både i Australia og Filippinene noe som genererer sterk utnyttelse inn i juni.

Steve Brown EVP for DOF Subsea Asia Pacific har uttalt: "Anbudsaktiviteten er på sitt høyeste og klient støtten for våre høykvalitets skip og tjenester er gledelig å se og forsterker konsernstrategien; å formidle fartøyer i verdensklassen støttet av tjenester fra prosjekt- og fartøy ledelse i alle regioner vi opererer i. DOF Subsea fortsetter å øke sin tilstedeværelse i regionen med vårt Perth baserte Project Management and Engineering Center som har 220 profesjonelle fagfolk. "

For ytterligere informasjon kontakt CEO Mons S. Aase; +47 91 66 10 12