Argus V60-sensorpassasje fra dormakaba; ekstremt kompakt, slående elegant

Ennepetal, 17. april 2023 – Med den nye kompakte Argus V60 sensorpassasjen får du sikkerhet, eleganse og effektivitet i en og samme plassbesparende løsning. Takket være moderne sensorteknologi tilbyr denne kompakte speedgaten, som allerede har vunnet iF DESIGN AWARD Winner 2023, den tyske Design Award Special 2023 og «Best New Wired Access Control Product» på ISC WEST (Las Vegas i USA), arkitekter og brukere større frihet uten at det går på bekostning av sikkerhet og registrering av tailgating. Med kabinettmål på 240 mm x 180 mm er Argus V60 den minste komplette sensorpassasjen på markedet.

Den nye sensorpassasjen kan enkelt plasseres i ethvert bygg, og gir pålitelig kontroll over personflyt, spesielt i områder med begrenset plass, som I resepsjoner eller i smale kontorganger. De kompakte målene og et stort utvalg av farger gjør at sensorpassasjen kan tilpasses ønsket interiørdesign. Argus V60 tilbyr også valg mellom enveis og toveis passering. Det gjør det mulig å overvåke personflyt både inn og ut.

For å øke sikkerhetsnivået ytterligere kan dørbladene heves opp til 1200 mm, og er derfor mer synlig. Integrering av de respektive kortleserne for elektronisk adgangskontroll kan overflatemonteres, eller monteres skjult under glassdeksel med opplyst RFID-ikon. Valgmuligheter som opplyste dørblad, ekstra integrering av QR-leser eller indikatorlamper for systemstatus er også mulige alternativer med Argus V60.

Argus avlåsning er brukervennlig, praktisk og trygg, også for personer med begrenset mobilitet. Eksempelvis kan barrierefri passasje for rullestolbrukere, persongrupper eller varetransport enkelt gjøres med sensorovervåket adgangsbredde på 900 mm. Nødutganger og rømningsveier sikres av en integrert SafeRoute nødutgangsterminal og et nødutgangssystem, som, når den aktiveres i en nødsituasjon, sikrer at systemene kan åpnes umiddelbart (0,3 sek) og fungerer som nødutgang.

Om dormakaba

dormakaba er en førende leverandør på verdensmarkedet for adgangsløsninger. Virksomheden har genopfundet betydningen af ​​adgang og sat nye industristandarder for intelligente systemer og bæredygtige løsninger for ejendommens fulde livscyklus. Med omkring 16.000 ansatte og en stærk kompetencebase på verdensplan, betjener dormakaba kunder i over 130 lande. Produkter, løsninger og tjenesteydelser er udviklet til nemt at kunne integreres i en ejendoms økosystemer og skabe sikre og bæredygtige steder, hvor folk kan bevæge sig problemløst rundt.

dormakaba er noteret på SIX Swiss Exchange og har hovedkontor i Rümlang nær Zürich (Schweiz) og omsatte for 2,8 milliarder CHF i regnskabsåret 2020/21.

Norden og Baltikum hører til Scanbalt-regionen, som har sit eget udviklingscenter. Derudover har dormkaba regionale salgskontorer i Stockholm, Eskilstuna, Malmø, København, Oslo, Drammen og Helsinki. Regionen betjenes af EU-lageret i Wuppertal og lokale lagre i Drammen og Eskilstuna.

Mere information på www.dormakaba.com