dormakaba og Unloc i samarbeid om ny digital nøkkelteknologi

Sikkerhetsgiganten dormakaba og det norske teknologiselskapet Unloc har inngått et samarbeid for fleksibel digital adgang- og nøkkeladministrasjon. Løsningen til Unloc gjør at kunder kan velge de låssystemene som løser deres behov på best mulig måte uten å måtte bekymre seg for å binde seg til  én leverandør eller én proprietær løsning. Å samle eksisterende og nye systemer i én og samme plattform gir kundene mulighet til å få sitt eget digitale nøkkelknippe, noe som øker enkelheten og brukeropplevelsen betydelig.

“For oss er det viktig at digitale nøkler på mobil telefonen skal være like enkelt å bruke for alle – både eldre og unge. Løsningen med digitale låser og adgangskontroll systemer skal også være like enkel å administrere enten du er et lite sameie eller et stort eiendomsselskap. I tillegg skal brukervennlighet aldri gå på bekostning av sikkerhet", sier Terje Skog Jenssen, Head of Sales i Unloc.

Unloc samler de ledende aktørene innen digitale låser og adgangskontrollsystemer på én og samme plattform. Samarbeidet med dormakaba innebærer at kunder og sluttbrukere på sikt kan åpne hvilken som helst dør med samme app,, uansett hvilket låssystem som er tilknyttet døren. I tillegg kan man dele midlertidige eller permanente digitale nøkler til hvem man vil, når man vil.

“Vi i Unloc er stolte av å etablere et spennende samarbeid med en fremoverlent aktør som dormakaba, som er en av verdens tre største aktører innen sikkerhets- og adgangsløsninger. Denne typen partnerskap gjør kundens hverdag lettere – og det er dette som er vårt felles mål som partnere”, avslutter Skog Jenssen

dormakaba er i forkant av utvikling av adgangssystemer og mobil access, og det første skrittet mot et samarbeid med Unloc var gjennom dormakaba sitt skybaserte adgangssystem exivo.

"Da vi innledet samtalene med Unloc skjønte vi tidlig at dette kunne åpne opp for nye muligheter og tilgang til kunder vi tidligere ikke ville kunne nå. Når kundene i tillegg opplever løsningen som meget brukervennlig og kostnadseffektiv så blir dette en vinn-vinn-vinn situasjon" sier Tore Brænna, ansvarlig for forretningsutvikling innen elektronisk adgangskontroll & datahåndtering hos dormakaba. "Unloc har en innovativ og spennende løsning som passer godt sammen med flere av systemene som dormakaba tilbyr i markedet. Innledningsvis fokuserte vi på å implementere vår skybaserte løsning exivo, men dette er kun begynnelsen. Vi ser store muligheter også for flere av de andre adgangssystemene vi leverer, og det vil gjøre at vi kan tilby samme type løsning til flere type kunder og brukere” avslutter Tore.

Kontaktinformasjon:

Tore Brænna
dormakaba
Head of Business Development EAD, Scanbalt
M: +47 9089 2426
tore.braenna@dormakaba.com

Terje Skog Jenssen
Unloc
Head of Sales
M: +47 90917010

terje@unloc.app

Om Unloc AS
Unloc er et norsk teknologiselskap i rask vekst. Ideen er å bygge et økosystem basert på digitale nøkler, på tvers av bransjer, og bli verdens digitale nøkkelknippe. Et slikt økosystem vil revolusjonere hvordan nøkler brukes og deles og det vil bidra til å åpne byer og bygg, på helt nye og innovative måter.

Bilder:

-> Ansatte

-> Unloc-appen i aktiv bruk
Om dormakaba Group

dormakaba for smart og sikker access. Som ett av tre globalt ledende selskaper i bransjen, er dormakaba en pålitelig partner for produkter, løsninger og tjenester for tilgang til bygninger og rom – alt fra ett og samme sted. dormakaba er representert i mer enn 130 land over hele verden og er oppført på SIX Swiss Exchange (DOKA). dormakaba har hovedkontor i Rümlang (Zürich/Sveits), har ca 16 000 ansatte og en omsetning på mer enn 2,8 milliarder CHF. SIX Swiss Exchange: DOKA

Nettside

www.dormakaba.com

Sitater

"Da vi innledet samtalene med Unloc skjønte vi tidlig at dette kunne åpne opp for nye muligheter og tilgang til kunder vi tidligere ikke ville kunne nå. Når kundene i tillegg opplever løsningen som meget brukervennlig og kostnadseffektiv så blir dette en vinn-vinn-vinn situasjon. Unloc har en innovativ og spennende løsning som passer godt sammen med flere av systemene som dormakaba tilbyr i markedet. Innledningsvis fokuserte vi på å implementere vår skybaserte løsning exivo, men dette er kun begynnelsen. Vi ser store muligheter også for flere av de andre adgangssystemene vi leverer, og det vil gjøre at vi kan tilby samme type løsning til flere type kunder og brukere”.
sier Tore Brænna, Head of Business Development EAD hos dormakaba