STOR suksess på åpningsdagen for Norges første klesbutikk for store menn

Report this content

Ikke for smågutter: Dressmann lanserte tirsdag det nye konseptet Living Large by Dressmann. Dette er et helt nytt konsept spesielt rettet mot store menn, og den første forretningen ligger i Østbanehallen ved Oslo Sentralbanestasjon midt i hovedstaden. På åpningsdagen opplevde butikken en eventyrlig pågang da det strømmet til med kunder fra hele landet.

- Living Large skal være de store guttas butikk. Her er 220 kvadratmeter fylt med store størrelser for ekte mannfolk. Nå er det slutt på at de største gutta må gå skuffet hjem fra handleturen fordi det kun er medium og small-størrelser som ligger igjen i bunken eller henger på hengeren i klesbutikken, sier en fornøyd informasjonssjef i Dressmann Ole-Jacob Ytterdal.

- Så vidt vi kjenner til blir dette den første butikken i Norge som kun er for de største av oss. I andre land har slike butikker blitt svært populære, og vi har stor tro på at konseptet vil fungere også her til lands. Responsen på åpningsdagen har i hvertfall vært fantastisk. Folk strømmet til butikken, og det var mange kunder som hadde kommet langveis fra for å få med seg dette. Fortsetter det slik blir ikke dette den siste Living Large-butikken vi åpner, fortsetter Ytterdal.

- Norske menn har alltid vært kjent for å være staute mannfolk, og mange av oss passer ikke inn i store deler av moteverdenens kortere, smalere og mindre modeller og størrelser. Vi vil rett og slett ha klær i vår egen størrelse tilpasset vår egen kropp. Dette er Living Large en konsekvens av og et svar på. Her finner gutter og menn store klær til små priser, avslutter Ytterdal.

Prisnivået i den nye butikken vil nemlig ligge på det velkjente og gunstige nivået kundene kjenner fra Dressmann-butikkene. Etter hvert vil Living Large også kunne tilby kundene å handle over internett og få varene levert direkte hjem.

Kolleksjonen som nå tilbys består av helt vanlige klær. Det er kun de store størrelsene som skiller Living Large fra andre klesbutikker. Living Large vil tilby kundene dresser, jakker, bukser, skjorter, undertøy og andre artikler man finner i andre klesbutikker.